Corporaties coulant met woningzoekers

WonenInVelsendinsdag 11 september 2018 11:34

Naar aanleiding van vragen van Leen de Winter (raadslid ChristenUnie Velsen) beloven de woningcorporaties in Velsen coulant om te gaan met ingeschreven woningzoekers die te laat reageren op de e-mail van de corporaties over de verandering van het systeem van woningtoewijzing. Zie bijgaand artikel uit de IJmuider Courant van 11 september 2018.

Dit naar aanleiding van de vraag van Leen de Winter: "Namens onze fractie doe ik (hopelijk ten overvloede) een dringend beroep op uw woningbouwverenigingen onze anderstalige inwoners die deze advertentie nog niet kunnen lezen (vanwege taalachterstand) maar wel ingeschreven staan voor een woning specifiek en doelgericht te attenderen op deze wijziging zodat zij later niet voor een teleurstelling komen te staan. In onze contacten met anderstaligen binnen onze gemeente merken wij regelmatig dat soortgelijke berichten vaak door hen gemist worden als niemand hen hier op attendeert."